Nederland slimmer maken, het verschil maken in onderwijs, dat is waar de LOI voor staat. De LOI doet dat door de persoonlijke situatie en behoeften van de individuele student centraal te stellen. Door toegankelijk en efficiënt onderwijs te bieden dat in ieders leven past. De LOI richt zich daarbij op een ieder die zich naast werk, gezin en/of een druk privéleven verder wil ontwikkelen. Toegankelijk en efficiënt onderwijs voor iedereen Ervaring en interesses lopen uiteen, de voorkeur voor een studiemethode, maar ook de tijd en mate van flexibiliteit die men heeft om te studeren, kunnen per persoon sterk verschillen. De LOI erkent deze variëteit aan wensen en behoeften en doet er alles aan om iedere cursist en student te helpen zo gericht mogelijk zijn persoonlijke doelen te bereiken.
Oplichterij
Lesmateriaal komt niet overeen met de opdrachten in een hoofdstuk.
Bij problemen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd, dit duurde vier maanden, waardoor ik dus ook niet verder kon met het laatste hoofdstuk en dus vier maanden achterloop. Ook ben ik al maanden bezig met wachtdn op antwoord op de aanvraag kosteloze verlenging, waar ik alleen maar loze beloftes gehoord heb en nog steeds geen ja of nee. Nu is mijn serviceduur over drie dagen verlopen en krijg ik antwoord op het probleem met het lesmateriaal wat niet eens voldoet aan een antwoord laat staan de oplossing is, lijkt net of ze niet lezen.
Dus ik kan dag zeggen tegen mijn diploma en al het geld wat ik erin gestoken heb en dit op het allerlaatste onderdeel van de opleiding, heel zuur dit .Grote oplichtersbende is het LOI
Sterke punten
Geld innen
Zwakke punten
Kastje naar de muur klantenservice
BEGIN GEEN OPLEIDING BIJ DE LO
Ik heb zoveel mee gemaakt met de LOI, kan er een heel boek over schrijven. Hieronder een korte samenvatting:\\r\\n\\r\\n- Inzage van je toest: kost je �80,- maar wegens corona kon ik geen datum inplannen. Even af gewacht om vervolgens te horen dat het binnen een maand geboekt moet worden, ofwel ik kan mijn eigen toets niet meer inzien. \\r\\n-�149 moeten betalen om een herkansing te maken, weer niet gehaald en geen inzage mogelijkheden. \\r\\n- al een half jaar moeten wachten op de resultaten van een ander vak, elke twee weken bellen/mailen etcetera om telkens het zelfde te moeten horen: het ligt bij een derde beoordelaar. Het gaat serieus om een a4 papier wat na een halfjaar nog niet nagekeken is. \\r\\n- klachten worden gewoon niet in behandeling genomen/reactie blijft uit!\\r\\n- heb je een vraag aan je studie begeleider? Wacht rustig maar 14 dagen om een antwoord te krijgen die totaal niet aansluit op je vraag.\\r\\n- een presentatie moeten houden via een zoom, om vervolgens nooit een zoomlens te ontvangen en weer een nieuwe dag in moeten plannen.\\r\\n- het is erg gebruikelijk om 1,5 uur in de wacht te staan bij de klantenservice om vervolgens het zelfde antwoord te krijgen als maanden terug: het ligt bij een derde beoordelaar. \\r\\n- beloven er een spoed behandeling van te maken, om vervolgens weer een maand geen reactie te krijgen. \\r\\n- meerdere malen gewoon de campus uitgeknikkerd worden en geen hulp met het oplossen hiervan!\\r\\n\\r\\nSerieus, er is nog zoveel meer wat daar fout gaat, maar ik krijg kramp in mijn vingers van dit lange bericht! \\r\\n\\r\\nAlsjeblieft, begin gewoon niet aan de LOI want ik ben �5000 verder en heb nog geen vak af kunnen sluiten bij deze oh zo leuke opleiding!
Sterke punten
Niets!
Zwakke punten
Alles
BEGIN GEEN OPLEIDING BIJ DE LO
Ik heb zoveel mee gemaakt met de LOI, kan er een heel boek over schrijven. Hieronder een korte samenvatting:
- Inzage van je toest: kost je €80,- maar wegens corona kon ik geen datum inplannen. Even af gewacht om vervolgens te horen dat het binnen een maand geboekt moet worden, ofwel ik kan mijn eigen toets niet meer inzien.
-€149 moeten betalen om een herkansing te maken, weer niet gehaald en geen inzage mogelijkheden.
- al een half jaar moeten wachten op de resultaten van een ander vak, elke twee weken bellen/mailen etcetera om telkens het zelfde te moeten horen: het ligt bij een derde beoordelaar. Het gaat serieus om een a4 papier wat na een halfjaar nog niet nagekeken is.
- klachten worden gewoon niet in behandeling genomen/reactie blijft uit!
- heb je een vraag aan je studie begeleider? Wacht rustig maar 14 dagen om een antwoord te krijgen die totaal niet aansluit op je vraag.
- een presentatie moeten houden via een zoom, om vervolgens nooit een zoomlens te ontvangen en weer een nieuwe dag in moeten plannen.
- het is erg gebruikelijk om 1,5 uur in de wacht te staan bij de klantenservice om vervolgens het zelfde antwoord te krijgen als maanden terug: het ligt bij een derde beoordelaar.
- beloven er een spoed behandeling van te maken, om vervolgens weer een maand geen reactie te krijgen.
- meerdere malen gewoon de campus uitgeknikkerd worden en geen hulp met het oplossen hiervan!
Serieus, er is nog zoveel meer wat daar fout gaat, maar ik krijg kramp in mijn vingers van dit lange bericht!
Alsjeblieft, begin gewoon niet aan de LOI want ik ben €5000 verder en heb nog geen vak af kunnen sluiten bij deze oh zo leuke opleiding!
Sterke punten
Niets!
Zwakke punten
Alles
LOI nooit aan beginnen
Deze week mn examengedaan op woensdag alg economie. De uitslag zou 5 weken op zich wachten. Na 2 dagen al ontvangen een 3.5 ! Klopt helemaal niet met wat ik heb ervaren of de oefenexamens spd algemene economie die ik allemaal voldoende heb gemaakt. Tevens veel vragen over DNB en ECB helemaal top als oud medewerker DNB tijdens oprichting vd ECB veel met oud directeur Duissenberg hier over gehad. Als er een dus een examen door moet komen ben ik het wel. 3.5 riekt naar een heel smerig zaakje. Mag ik zeker 80 eur neerleggen voor inzage..of voor 149 eur weer even opnieuw examen doen.
Sterke punten
niet
Zwakke punten
waardeloos lesmaterieel heen oefenexamens beschikbaar van vorige jaren en online examens
De communicatie
Ik heb een cursus maatschappelijk verantwoordelijk ondernemen gedaan via LOI. Werkelijk waar, de afhandeling v.h. eindresultaat is zeer slecht geweest. 1 docent geeft een 10 en de tweede beoordelaar een 4,5. Ik krijg zeer slecht feedback en uiteindelijk geen reacties meer. Tevens op een simpele vraag, als mag ik een btw factuur krijg ik geen reactie. Misschien moeten ze zelf ook een cursus MVO doen voordat ze zelf deze studie aanbieden....
Sterke punten
Lesmateriaal kreeg ik goed aangeleverd
Zwakke punten
Communicatie bij kritische vragen is zeer slecht.
Verschrikkelijk!!!!!
Als het om bestellen gaat, dan krijg je binnen no-time alles thuisbezorgd, word je nog nagebeld en krijg je meer dan de nodige aandacht. Maar ho maar als je opzegt of er een probleem is wat opgelost moet worden.
Ellenlange wachttijden aan de telefoon, op mails wordt niet gereageerd...of je krijgt een geautomatiseerd mailtje met "het os pns noet gelukt om binnen de gebruikelijke termijn te reageren, we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op". Niets daarvan!
Sterke punten
Verkopen en geld incasseren
Zwakke punten
Bereikbaarheid is zeer en zeer slecht.
Waardeloos
Slecht, tegen het schofterige aan. Ook op andere review sites komt LOI niet bepaald goed naar boven drijven. Had ik maar eerder en vooral beter reviews bekeken. Bezint eer gij hier begint!
Met betrekking tot mijn studie:
- lesstof boordevol fouten
- gebrekkige communicatie
- slechte bereikbaarheid en lange wachttijden bij de LOI Klantenservice
- in mijn geval een totaal niet motiverende docent
- in mijn geval lange responstijden op ingezonden huiswerk en ook daar zitten fouten bij de uitleg bij
Ik raad aan om hier te kijken, maar de opleiding elders te volgen. Aanbieders genoeg.
Sterke punten
Snelheid met betrekking tot het sturen van de factuur voor de opleiding.
Zwakke punten
Alles behalve het sterke punt.
Tevreden
MBO 4 maatschappelijk dienstverlening afgerond.
Ik heb de thuistudie gedaan, vergt veel discipline maar uiteindelijk is de resultaat behaald.
Ben altijd netjes te woord gestaan door de medewerkers wanneer ik naar de klantenservice belde.
De campus is wat verouderd.
Docenten altijd bereid om antwoorden te geven.
Mijn diploma binnen 4 weken in de brievenbus.
Zeer tevreden! Dankjewel Loi
Sterke punten
Vriendelijke medewerkers.
Examinatoren bij de praktijkexamen heel duidelijk en vriendelijk.
Zwakke punten
Verouderde campus.
Lesstof van Sommige vakken komt niet overeen met de examens.
Geen aanrader
Zeer matige opleiding en slechte klantenservice.
Oplichters
Moet 4 jaar door betalen terwijl ik na een half jaar gestopt ben omdat de lesstof online niet klopt met de boeken. en de feedback van de leraren slecht waren. Slechte communicatie van de administratie.
1 ster gegeven omdat 0 er niet bij staat
wacht al 6 maanden op mijn diploma
ik heb 6 maanden geleden de opleiding Korte MBO Bedrijfsadministrateur bij de LOI afgerond, de kosten volledig betaald, maar wacht nog altijd op mijn diploma.
Als ik met LOI contact opneem via tel of mail, zeggen ze: u moet wachten, maar ze geven geen reden.
Eindelijk na lang wachten heb ik diploma ontvangen. Blijkt foutieve gegevens te zijn vermeld in mij diploma. Geboorteland klopt niet. zomaar een geboorteland in mijn diploma vermelden. LOI heeft nooit gevraagd om geboorteland te vermelden bij het inschrijven. Ik heb de diploma gelijk terug gestuurd. Wacht nog altijd op mij diploma.
Ik weet het niet of ik ooit de diploma kan krijgen waarvoor ik de kosten volledig heb betaald en de opleiding met succes heb afgerond.
Sterke punten
flexibiliteit
Zwakke punten
mensen niet serieus nemen. Niet duidelijk communiceren.
Slechte communicatie
Ik wilde enkel weten wat zoal de prijzen waren van bepaalde cursussen. Je moet dan eerst je persoonsgegevens invullen en krijgt dan pas het volledige kostenplaatje te zien. Maar: wat doen die slimmerikken? Ze sturen je dan een "bevestigingsmail" en ze gaan het lesmateriaal naar je toe sturen terwijl je niks betaald hebt of akkoord mee bent gegaan. Toen de bezorger langs kwam, heb ik het lesmateriaal geweigerd maar tevergeefs krijg ik betalingsverzoeken en net de tweede aanmaning gekregen waarop ik een heel boze mail heb gestuurd met dat ze duidelijk hun administratie niet op orde hebben. Onlangs een medewerker telefonisch mijn situatie uitgelegd en zij zou het in orde maken, is dus niet gebeurd.. Niet tevreden!
Sterke punten
-
Zwakke punten
Slechte communicatie tussen medewerkers, lesmateriaal prompt sturen terwijl er niks betaald is of akkoord met voorwaarden etc
Lesstof versus Examens Associatie
Momenteel volg ik de opleiding MBA niveau 5. Deze opleiding is een verdieping op BKB,BKC en PDB (welke ik allemaal heb behaald , bij fabius opleidingen). MBA blijkt een leuke interessant studie te zijn, die goed aansluit op eerdere onderwerpen en ik dacht ook redelijk makkelijk door de lesstof te gaan.
Eigenlijk ging het goed tot het examens van de associatie, dit niveau ligt veel hoger dan wat er in de les wordt besproken. In de lest belastingswetgeving worden de belangrijkste wetsartikelen besproken en krijg je hier uitleg over. Echter bij de oefenexamens gaat men er vanuit dat je de gehele wetbundel kent. Prove heb ik behoorlijk wat tijd gestoken in het maken van oefenexamens+ alle huiswerkopdrachten (welke vaak naar tevredenheid werden afgerond). Nu blijkt bij het examen dat het niveau veel hoger ligt dan de oefenstof en daardoor voel ik mij onvoorbereid. Bij de vorige bundel was dit ook het geval. Voor de prijs die betaald zijn 3 lessen a 6 uur niet veel en de oefenstof is ook niet op de hoogte van de examens. Ik zal niet snel meer een cursus van de LOI meer volgen, dit was de eerste en laatste keer.
Sterke punten
De docent belastingwetgeving is erg aardig en reageert snel, dit geldt alleen voor hem.
Zwakke punten
stof niet op hoogte examens, weinig tot slecht reageren op vragen. te duur voor de waarde
Begin nooit aan een opleiding bij de LOI!
Begin nooit aan een opleiding bij de LOI!
Lees verder als je de details wilt weten.
Als werkgever hebben wij een collega een opleiding laten volgen bij de LOI en vanaf het begin af aan is alles mis gegaan.
Het begon bij het niet kunnen volgen van de klassikale lessen vanwege Covid. Deze lessen zijn vervangen voor online lessen waarvan de kwaliteit erg slecht was. Onze collega liep tijdens een aantal lessen vast waarop de docent aangaf dat hij het ook niet wist omdat hij vanaf een afstand niets voor onze collega kon betekenen. Daarnaast moesten wij gewoon betalen voor locatiegeld terwijl er dus helemaal geen lessen op locatie gegeven werden.
Vragen aan docenten moeten via de mail gesteld worden welke slechts één keer per week door de docent beantwoord worden. Mocht je ergens op vast lopen en de uitleg van de docent is alsnog niet toereikend loop je dus enorm vast. Ook staan er grote (spel)fouten in de online- en offline lesstof. Wanneer dit aangeven werd bij de docent kreeg onze collega de reactie dat dit al meerdere keren bij de LOI gemeld was, maar schijnbaar nog steeds niet aangepast was. De LOI is ook niet op de hoogte van welke examenvakken verplicht zijn voor het behalen van de certificaten. Meermaals is hierover verkeerde informatie gecommuniceerd, wat voor de nodige vertraging zorgde.
Daarnaast is onze collega meerdere malen zonder geldige reden afgesloten van de online leeromgeving. Wanneer hierover contact met de LOI opgenomen wordt duurde het vervolgens nog enkele dagen voordat dit weer rechtgezet werd.
Meerdere malen is financiële informatie doorgezet naar onze collega, terwijl die daar niks mee van doen heeft.
En als je als werkgever naar de LOI belt over de gang van zaken moet je stevig je best doen om überhaupt serieus genomen te worden. De reden hiervoor is dat de LOI aangeeft alleen met de student hierover in gesprek te gaan. Terwijl je als werkgever wel de rekening dient te betalen.
Zowel werkgever als student hebben meerdere personeelsleden van de LOI moeten corrigeren op fouten. Door trage reactie en slechte interne communicatie bij de LOI is het op tijd behalen van de opleiding nagenoeg onmogelijk!
Na het behalen van het laatste examenvak is het de LOI zelfs gelukt om het onjuiste diploma toe te sturen!!
Kort samengevat: volg echt geen opleiding bij de LOI! Het kost je enorm veel tijd en negatieve energie om de LOI te corrigeren.
Baan kwijt door Grove fouten LOI
Ik ben mijn baan kwijt geraakt door Grove Fouten van de LOI
De LOI heeft voor de tweede maal het verkeerde examen voor mij klaargezet en ik kan hierdoor mijn studie niet afronden.
Door deze grote fouten (en vele andere fouten, teveel om hier op te sommen ) en door de maandenlange wachttijden voor er überhaupt actie wordt ondernomen en ik een reactie krijg op mijn mails. heb ik maanden vertraging opgelopen. Hierdoor wordt mijn contract niet verlengd en ben ik mijn baan kwijtgeraakt. De LOI maakt het onmogelijk om mijn studie af te ronden op deze manier. De klantenservice is slecht bereikbaar (gemiddelde wachttijd 40 minuten) en de Examencommissie is helemaal niet bereikbaar .. de LOI verschuilt zich achter de helpdesk ik ben de wanhoop nabij vanwege het constant wachten en wachten en ik voel me niet serieus genomen. ..bespaar je deze ellende en studeer nooit bij de LOI
Hele studiejaar betalen, nadat heb ik na een paar maanden heb opgezegd
Volgens de LOI moet ik een heel studiejaar betalen, terwijl ik na een paar maanden heb opgezegd. Ik weiger te betalen, zie artikel: https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/artikel/4801526/opleidingen-studie-ncoi-capabel-loi-benadelen-cursisten-algemene
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Opleiding apotheeker
LOI heeft geplaatst niet mij geholpen. Ik heb in januari opleiding gestart en daar was ik (zeggen ze ) dat ik 1 dag te laat was. Nu moet ik de hele opleiding geld van 1700 in 15 dagen betalen
Zwakke punten
Helpen, medewerkers
Super demotiverend
LOI beloofd je een hoop goeds en komt niks na. De les stof is zeer interessant, opdrachten prima maar het hele verhaal eromheen.
werkplek online is zwaar verouderd. Opdrachten en examen worden veel te laat nagekeken. Het maakt niks uit hoe je een opdracht inlevert. Ze doen er alles aan om je ten alle tijden te laten zakken. Ze zullen je ook zeker niet uitleggen waarom een opdracht niet goed is en waarom een examen onvoldoende is. Daarvoor mag je in mijn geval 2 uur rijden, om te zien waarom je een 5 gehaald heb. Om vervolgens fouten van de examinator te zien. Wil je deze aankaarten dan moet je wel even een paar honderd euro betalen. Het maakt geen verschil als de docent op locatie dit ook gezien heeft. het is alsnog JOU FOUT!
Sterke punten
LAAT REAGEREN OF NIET
Zwakke punten
....
Niet aan beginnen!!
Al een jaar aan het wachten op mijn certificaten, lesdagen worden last minute afgezegd (je kunt dat 6 maanden wachten op de volgende) klantenservice stuurt je van het kastje naar de muur, docenten die niet reageren. Er wordt niet geholpen wanneer iets niet goed gaat, je haalt examens maar krijgt hier vervolgens geen certificaten van. Kortom, begin niet bij de LOI, investeer je geld in een goede organisatie.
Sterke punten
Dat vraag ik me ook af.
Zwakke punten
Slechte klantenservice, komt afspraken niet na, betaald veel geld voor letterlijk alleen je boeken en geen diploma.
Om radeloos van te worden.
Ik kocht een losse cursus bij de LOI. Deze cursus was ook onderdeel van een hele opleiding, maar je kon de cursus ook als los onderdeel volgen. Toen ik vervolgens examen deed voor de losse cursus bleek de helft van de examenvragen te gaan over stof die niet in deze cursus behandeld was, maar in een van de andere cursussen die bij de opleiding hoorde, waarvan ik een deelcursus deed. Volgens de LOI was dit mijn probleem. Ik heb ook geen officiële reactie gekregen, ik ben gewoon totaal genegeerd door de LOI. Een examen over stof die niet in je cursus staat.
Het is al frustrerend genoeg, maar de LOI behandelt haar cursisten als vuil.
Thuisstudie VBA Bedrijdsadministratie en Accountancy
Ik betaal in totaal 1200 Euro voor boeken en begeleiding. De antwoorden die ik krijg op vragen die ik gesteld heb, zijn waardeloos. Ik zou dit nooit weer doen.
Ik heb al meerdere keren contact gezocht met LOI hierover. Echter, het wordt gewoon niet opgelost. Ik baal er echt van.
LOI...doe het niet!
Ik heb een HBO CMD studie gedaan en vorig jaar december afgestudeerd. De LOI is zo traag met reageren en actie ondernemen...ik denk dat ik inmiddels al zeker 100x gebeld heb. Ik heb nog steeds mijn diploma niet. Klachten die ik heb gestuurd worden niet in behandeling genomen, kortom...ze doen niets voor je. De helpdeskmedewerkers kunnen niets voor je betekenen, het is echt schandalig. Er is een facebook groep waar veel studenten van de LOI zitten en iedereen beklaagt zich over de gang van zaken en het feit dat je constant tegen muren aanloopt. Dit levert zo veel stress en spanning op...ze zouden aangeklaagd moeten worden.
Zwakke punten
Communicatie is slecht, kastje naar de muur cultuur, slechte klantenservice, sterk verouderd lesmateriaal.
Slecht!!!!!
Ik moet hele studie betalen terwijl ik geeneens een studie wou alleen een proefles, heb al heel veel mails gestuurd en krijg geen antwoord!!!!! Moet 1765€ betalen terwijl ik niks daarvan gebruik😡
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Teveel om op te noemen begin er niet aan
Nooit in zee gaan met LOI -
Mijn korte hbo studie Sociaal Juridische Dienstverlening begon al met ontvangst van gedateerde studieboeken en wettenbundels. Wanneer je eindelijk iemand aan de lijn hebt van klantenservice, word je van het kastje naar de muur gestuurd. Mijn opleiding stopte zonder enige aankondiging daarover. Zit nu met een paar losse waardeloze LOI certificaten die voor mij van geen enkele waarde zijn.
Sterke punten
Geen enkele kunnen ontdekken. Klantenservice stuurt je van kastje naar de muur.
Zwakke punten
Teveel om allemaal te benoemen. LOI heeft een slecht imago. Diploma's van LOI worden nog steeds niet serieus genomen in het bedrijfsleven.
Waardeloos!!
Tja stageplek vinden gaat niet in deze corona tijd, geen enkel begrip van de kant van de LOI, standaard antwoord op mijn vraag. Dierenarts hier doet niet aan stages, hondenschool is nog steeds dicht. Weggegooid geld dus
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen serieus antwoord maar standaard antwoord en het duurt ook nog weken. Geldwolven zonder enig inzicht.