Laatste update: 11 januari 2023
De Eerste Hulp Groep is een van de grootste BHV & EHBO opleiders van Nederland. Ze zijn officieel erkend als partner van Het Oranjekruis en volgen de richtlijnen van het NIBHV. Door hun persoonlijke aanpak bieden ze hoogwaardige en kwalitatieve opleidingen voor diverse branches en professionals. Door samen met de klant in gesprek te gaan kunnen ze advies geven over de juiste cursus voor de organisatie. Zo worden de juiste medewerkers op het juiste moment opgeleid en worden eventuele onnodige kosten voorkomen.
De cursussen worden verzorgd door gekwalificeerde instructeurs die gespecialiseerd zijn in BHV & EHBO volgens de strenge eisen van Het Oranjekruis en het NIBHV. Een van de populaire cursussen van de Eerste Hulp Groep is de BHV in één dag. Deze cursus is perfect voor organisaties die hun medewerkers snel willen opleiden. Alle medewerkers volgen de complete cursus gezamenlijk op de locatie van de organisatie. Deze cursus onderscheidt zich van de BHV-basis cursus, omdat de theorie klassikaal wordt behandeld in plaats van via een e-learning. Hierdoor krijgen de medewerkers de gelegenheid om de theorie en praktijk tegelijk te leren en kunnen ze binnen een dag geschoold worden tot BHV'er. De groepen zijn vanaf 10 tot zelfs 16 medewerkers groot.
Daarnaast biedt de Eerste Hulp Groep ook cursussen aan voor EHBO, zoals de cursus EHBO voor particulieren of EHBO voor bedrijven. Deze cursussen zijn gericht op het verlenen van eerste hulp bij ongevallen en noodsituaties en kunnen levens redden. De instructeurs zijn gekwalificeerd en geven de cursussen op een interactieve en praktische manier.
De Eerste Hulp Groep biedt ook diverse cursussen voor bedrijven. Zo zijn er cursussen voor bedrijfshulpverleners, voor specifieke branches zoals de zorg of de bouw, en voor het verlenen van eerste hulp bij bedrijfsongevallen. De cursussen zijn gericht op het verkrijgen van de juiste vaardigheden en kennis om in noodsituaties snel en adequaat te handelen. De Eerste Hulp Groep helpt bedrijven om te voldoen aan de wetgeving en om hun medewerkers te beschermen.
Cursus prima, maar slechte klantenservice
Dit bedrijf kun je beter mijden. Cursus op zich is prima, maar klantenservice is niet klantgericht en handelde klacht slecht af.
Sterke punten
Mensen die cursus geven zijn begaan en denken mee
Zwakke punten
Klacht afhandeling
e-learning en kortingsactie niet ok
ik had geboekt in de periode dat een kortingsactie liep voor 2e persoon halve prijs, maar die was niet geldig als je tegelijkertijd boekte. Je moest eerst inschrijven en dan kreeg je een code voor korting. Dat stond wel in de kleine lettertjes, maar niet duidelijk. En de tekst op de hoofdpagina gaf dit niet duidelijk aan. Toen ik hierover belde kreeg ik een zeer onvriendelijke persoon aan de lijn die aangaf dat dit de voorwaarden zijn, totaal niet mee denkend. Als ik wilde annuleren kreeg ik mijn geldt niet terug, omdat ik een coupon code had gekregen (die ik die niet kon gebruiken...). Ze adverteren wel dat annuleren mogelijk is. Dus lees goed alle voorwaarden!!
De e-learning was erg frustrerend omdat er een minimale tijd was aan gegeven die je per pagina moet besteden. Als je eerder klaar was kon je niet verder klikken. Dus moest je steeds een paar minuten wachten. Niet goed voor mijn concentratie spanne...
Sterke punten
Praktijk was ok
Zwakke punten
E-learning
Aanmeldprocedure
niet voor herhaling vatbaar
De theorie is op zich wel duidelijk, echter vind ik het geen goede voorbereiding op het praktijkgedeelte. In de praktijk moet je echt alles weten om te achterhalen waarmee je te maken hebt, terwijl je tijdens de theorietoets alleen maar meerkeuzevragen kreeg.
Ik beheerste de stof (tussentoetsen gewoon gehaald) maar door de zenuwen had ik wat problemen met de eindtoets. Toen ik belde voor overleg waren ze totaal niet begripvol of dachten ze mee voor een oplossing. Ja....de praktijkdag verzetten zodat ik meer tijd had voor de theorie maar dat kostte dan wel 75,-. Ik heb dit al zeer onprettig, onprofessioneel, en klantonvriendelijk ervaren. Deze mensen zijn zeer commercieel. Zij zien alleen het belang van geld binnenhalen en niet om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen uiteindelijk een EHBO diploma hebben en zo iets voor anderen kunnen betekenen. Uiteindelijk toch de toets gehaald.
De trainer was zeer vriendelijk en legde alles duidelijk uit. Ik had het persoonlijk fijner gevonden om vaker bepaalde handelingen te kunnen oefenen en ook al meer met een lotus te kunnen oefenen. Doordat de trainer zelf op dag 1 een keer voor lotus speelde kwam ik erachter dat ik de stof echt niet voldoende beheerste, zoals ik in eerste instantie dacht. Op dag 2 kwamen de echte lotussen pas. Maar om dan voor de volgende dag (examen) alles nog goed door te kunnen nemen was voor mij te kort dag. Praktijkgedeelte op zich dus niks mis mee als je alles snel oppikt en het niet erg vind alles maar 1x te kunnen oefenen. Anders kun je beter een cursus kiezen die over langere tijd is verspreid.
Sterke punten
eerste hulpgroep: niks
Zwakke punten
klantonvriendelijk, tactloos, onprofessioneel
Online materiaal redelijk, maar service beneden peil
Mijn ervaring was helaas niet positief.
Doordat ik zelf betrokken ben geweest bij een auto-ongeluk heb ik de praktijk dag gemist. Toen ik, naderhand, vroeg om een andere datum werd mij verteld dat ik 75,- moest bijbetalen om de praktijk middag te mogen doen. Ik vond deze reactie onprofessioneel, teleurstellend en vooral erg onvriendelijk. Zeker vanuit een eerste hulp verlenings organisatie! Ik zou dit bedrijf aan niemand aan raden en de cursus bij een andere organisatie doen waar ze enige vorm van klantenservice en begrip hebben voor een medemens!
Zwakke punten
Onvriendelijk, slechte service, alleen commercieel belang
Slechte zaak!
Mijn ehbo cursus is door de eerste hulp groep geannuleerd ivm te weinig aanmeldingen. Dat kan gebeuren. Alleen heb ik gevraagd naar een alternatief in dezelfde periode. Was ook geen optie tenzij ik naar de andere kant van het land wil. Omdat het voor mij erg belangrijk was hem te halen in deze periode ivm een operatie, heb ik gevraagd te annuleren zodat ik ergens anders heen kan. Dit kon niet telefonisch en er werd verzocht een mail te sturen.dit gedaan en snel wat anders geregeld. Waard schetst mijn verbazing? Eerste hulp groep weigert mij restitutie te verlenen en heeft alleen zelf het recht om 3x te verzetten. En dat kan dus gerust weken of maanden verder zijn. Er wordt totaal geen rekening mee gehouden dat je als gastouder deze tijd dus niet hebt aangezien alles dan stopt zonder ehbo cursus geen aanvraag richting GGD. Maar dat boeit de eerste hulp groep niets, voor hun staat geld ver boven klantvriendelijkheid. Niet aan beginnen dus!
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Klantvriendelijkheid
Eerste ervaringen zeer slecht
Ehbo curses herhaling afgenomen bij de eerste hulpgroep. Actie.!
Je krijgt 2 bioscoopkaartjes gratis.
Nou na bijna 3 maanden nog geen kaartjes. Klacht gestuurd via de mail. Krijg je gewoon geen reactie op. Week later gebeld. Sorry mevrouw de kaartjes zijn nou op. Ook de vergoeding van het ziekenfonds wat ik zou krijgen volgens hun site. Klopt niet. Ik krijg helemaal geen vergoeding. Erg jammer dat ze zo met mensen om gaan. Als ik dit had geweten was ik bij het rode kruis gebleven
Sterke punten
Kan ik nog niet bedenken
Zwakke punten
Duidelijk omschreven